Minna eli samalla kertaa monessa eri maailmassa.
Ja jokaisessa maailmassa hän oli aivan eri ihminen.
(Mary Marck)

27. marraskuuta 2005

Muista asioista

Uutistiedotuksia: mulla on muutakin elämää. (!)

Tänään en ole uhrannut miehille ajatustakaan (mitä nyt lievästi ärsyynnyin yhden nettiäijän kömpelöstä yrityksestä kalastaa väkisin mun puhelinnumero).

Sen sijaan olen käynyt reippailemassa Töölönlahdella, laittanut itselleni hyvää ruokaa, kasvattanut 1. adventin kunniaksi sisustuksen kynttilätiheyttä 50 prosentilla, kuunnellut radion joululaulukanavalta joululauluja, tehnyt ahkerasti töitä, saanut tekstin luistamaan, keksinyt kivoja sanoja, lukenut blogeja - ja ollut täydellisen onnellinen.

Itsekin hämmästyin, kun ulkona ihanan valkeaksi muuttuneessa maailmassa äkkiä tajusin, että en tällä lumotulla hetkellä kaipaa, halua tai ikävöi mitään. Elämä on täyttä ja rikasta sellaisena kuin se on. Minä olen täysi ja rikas ihan itsenäni, vailla vakituista suhdetta, ilman nojaolkapäätä tai halinallea.

***

Katsoin eilen DVD:ltä The Aviatorin, joka on jäänyt näkemättä, koska Ex ei aikoinaan suostunut lähtemään leffaan, jonka pääosassa on Leonardo DiCaprio.

Cate Blanchettin Oscar-palkittu Katharine Hepburn jäi vähän kaivelemaan. Roolityö oli onnistunut aksentin ja ruumiinkielen imitaatio, mutta juuri sen takia jollain tavoin häiritsevä. Oli kuin liiallinen realismi olisi koko ajan ollut vähällä muuttua omaksi parodiakseen. Harmitti ihanan Hepburnin puolesta, joka on vanha teiniaikainen idolini.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

<< koti